perjantai 20. heinäkuuta 2012

Ehdokaselämää vol.1

Syksyn kuntavaaleihin suuntautuminen alkoi tänään valokuvassa käynnillä. Ja koska kyseessä olen minä, ei valokuvaus koskaan voi onnistua vain muutamalla otoksella. Suurimmassa osassa kuvia silmät oli joko kokonaan-, puoliksi tai veijarimaisesti toinen silmä ummessa. Mm. ylioppilaskuvani v. 1984 menivät uusiksi siksi, että kaikissa kuvissa oli silmät kiinni tai puolivaloilla. Tuolloin ei ollut mahdollisuutta katsoa kuvia heti, joten parin viikon päästä tuli kutsu uusintakuvaukseen, jonne jouduin kulkemaan tietysti kukkakaupan kautta. Tosin ruusupuska vaihtui yhteen ruusuun.

No, tänään saatiin sopuisa kuva otettua, jossa molemmat silmät ovat auki (niinkuin kunnon kokoomuslaisella tulee ollakin;)). Siitä kiitos Foto-Riihelän kuvauspalvelulle!
Pallokrysanteemit koristavat terassia vaalien viestintäpäällikköni sunnuntaisen konfirmaation johdosta.


torstai 5. heinäkuuta 2012

Örebro cupen 2012

Kesäloman ensimmäinen viikko vietettiin jalkapalloturnauksessa Ruotsissa. Sijoitusta ei herunut, mutta sitäkin enemmän kokemusta ja yhteispelin opettelua niin kentällä kuin sen ulkopuolellakin.

Tutustuimme Ruotsin elämän menoon ja esim. kouluruokailuun. Paljon on samankaltaisuuksia, mutta myös eroja naapurimaan eduksi (esim. liikennekulttuuri). Kouluruoka on kuitenkin lasten mielestä Suomessa monipuolisempaa. Pakko-ruotsin vastustajille tiedoksi, että sillä selvisi mainiosti reissussa ja pystyi auttamaan kieli asioissa niitäkin, jotka olivat ruotsin kielen opinnot unohtaneet.
Örebron linna
Svampen